Monday, March 8, 2010

..aku sayang mereka..

Assalamualaikum w.r.b

Sudah lama tidak mencoret disini. Tidak pernah menulis sesuatu mengenai hati dan perasaan melainkan pengalaman hidup yang penuh dengan pengajaran. Cuma kesedihan yang terlampau.. sebentar…layakkah aku untuk bersedih?? Tak kesah la..

Ini sekadar bicara hati yang penuh dengan kasih sayang. Ya, hati seorang wanita yang sarat dengan kasih sayang. Lalu aku memilih untuk ketepikan hati. Namun ia kembali. Namun aku harus tegar. Pasti dengan sebuah keputusan.

Ini blog aku. Lalu biarkan aku meluah segala isi hati.

AKU SAYANG MEREKA.

Sayu sangat bila puisi “mantan” itu dibaca. Namun layakkah aku untuk merasa itu??

Apa perasaan bila dah jadi mantan? Sekali lagi layakkah aku untuk mempuyai perasaan?? Kala mereka aku tinggalkan..

ingin sekali aku berikan kata-kata semangat buat mereka..sekali lagi, layakkah aku?? lalu aku terus membisu. biarkan saja kebisuan berbicara..

Mungkin jelak bila melihat aku menangis. Untuk apa kamu menangis?? Kamu yang memilih bukan. Kutahan denyutan jantung yang semakin laju ini. Tetapi aku juga punyai perasaan. Bila aku lihat satu per satu temanku menangis di ‘bahtera’ itu. Teman, izinkan aku menangis. Sekali lagi, layakkah aku untuk menangis??

Maafkan aku sahabat kesayanganku..


Itu jalan yang kamu pilih..jalan yang kita pilih. Jalannya masih sama. Cuma tunggangannya berbeza. aku masih bersama kalian, jika hati kalian masih ada ruang untuk aku.

Akhir kata, terima kasih buat teman yang mengajar aku menghadapi kenyataan.

Dan teman yang membantu aku agar tetap pendirian. Saat ‘kasih..an’ ku mula mengambil tempat. Aku kembali akan diriku.

Kini tiada lagi istilah tarik tali yang kau beri.

Namun satu, ketahuilah aku sangat mengagumi kalian.



p/s : masih perlu meletak gmbr abg wan n naheed..


1 comment:

  1. kamu sentiasa ada dlm hati akk dik..
    di mana pun berada, Hidup Biar Berjasa ^_^

    ReplyDelete